מזג האוויר בחיפה

מזג האוויר בחיפה מתאפיין במאפיינים שקושרים את כל הערים הנתונות לאקלים ים תיכוני זו לזו. מזג האוויר בחיפה מאופיין, בין היתר, בימים חמים ונוחים במרבית ימות השנה, בקרינה חזקה הנובעת ממיקומה של ישראל ביחס לשמש, כמו גם בגשמים עזים המגיעים כתוצאה של העננים הכבדים המגיעים מכיוון הים ומורידים גשם כבד לאורך מישור החוף, הצפוני בעיקר. חיפה, בתור בירת הצפון, מקבלת חלקים גדולים מהמשקעים הללו. הנתונים מצביעים על כך שהכמות הממוצעת של משקעים בחודשי החורף עומדת על מאה ועשרים מ"מ בממוצע. מטבע הדברים, לאור שינוי האקלים בהם חשים בכל העולם, כמות המשקעים הממוצעת בחיפה מתחילה לעלות. 

חיפה ממוקמת על ההר

חיפה ממוקמת על ההר מצד אחד ומהצד השני הים הוא זה המשפיע על מזג האוויר. משום שהלחות כל כך כבדה בעיר, הטמפרטורה, גם אם היא נמדדת במספרים שונים, מרגישה הרבה פעמים חמה הרבה יותר. זאת בשל האופן בו אנחנו, בני האדם מסתגלים ללחות יותר או פחות. העובדה כי חיפה ממוקמת על ההר שומרת על הממוצע של הטמפרטורות הגבוהות ביותר במעט מעל שלושים מעלות כאשר בשעות הלילה מדובר על עשר טמפרטורות נמוכות יותר בממוצע. 

הגשמים העזים משפיעים על הסביבה כולה

לא בכדי הר הכרמל הוא הר ירוק לאורך כל ימות השנה. כאמור, גשמים עזים פוקדים את חיפה מה שלמעשה משפיע על כל הסביבה שנהנית מהירוק המופלא שצומח סביבה לאורך כל ימות השנה. 

חיפה היא עיר בה אין שינויים עזים של מזג אוויר

בגדול, ביחס לערים אחרות, אין פערים גדולים מאוד בין המזג אוויר והטמפרטורות השונות שנמדדות בעיר. בדרך כלל טווח הטמפרטורות יעמוד בין שמונה מעלות בחודשים הקרים בלילה ועד כשלושים מעלות בימי הקיץ.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חדר בריחה לילדים – מה מומלץ?
מתלבטים איזה חדר בריחה לילדים יוכל להתאים? מבין כל האפשרויות הקיימות זה יכול להיות מעט מבלבל להחליט...
קרא עוד »
מאי 20, 2022
סים לחו"ל- איפה הכי זול לקנות
לא מעט אנשים בוחרים לטוס לחו"ל במהלך השנה. חופשה בחו"ל היא ללא ספק חופשה אטרקטיבית ומיוחדת ביותר, אשר...
קרא עוד »
אוק 31, 2019
נגן גיטרה
שכירת נגן גיטרה לאירוע שלך יכול לעשות את ההבדל בין אירוע סתמי לבין אירוע בלתי נשכח, שאנשים ידברו עליו...
קרא עוד »
אוג 03, 2022